Software pro půjčovny

APLEX ERP software pro půjčovny a servis

Proč využívat APLEX ERP pro půjčovny?

Náš ERP systém jsme pro provoz půjčovny vyladili se dvěmi většími půjčovnami. Jedna je pobočková síť půjčoven stavebních strojů a nářadí. Druhá se specializuje na zápůjčky mobilních toalet. 

Vytvořili jsme speciální modul půjčovny s přehledným kalendářem rezervací. Pro provoz půjčovny jsme přizpůsobili také evidenci zapůjčovaného majetku a jeho servis včetně řízení úkolů opakovaného servisu v terénu. Celý proces půjčovny jsme zautomatizovali a digitalizovali. 

Ukázka programu

Kalendář rezervací

Nejdůležitější částí každé půjčovny je Kalendář rezervací. Na základě běžících zápůjček a rezervací přehledně zobrazuje v jednotlivých dnech počty dostupných produktů k zapůjčení.

V levé části kalendáře jsou zobrazeny produkty, které lze fulltextově vyhledávat. Podobné produkty jsou zařazeny do kategorií, tak aby bylo možné zákazníkovi jednoduše nabídnout alternativní produkt. V kalendáři jsou zobrazeny jako součet za celou kategorii. V pravé části kalendáře jsou zobrazeny jednotlivé zápůjčky a rezervace. Vše je interaktivní s proklikem na jednotlivé doklady a produkty.

Plánová úkolů - dispečer GMS tasks

Pokud máte servisní zásahy v terénu můžete využít integraci GSM tasks, která pomáhá dispečerovi plánovat servisním technikům jejich úkoly v mobilní aplikací. Zároveň jim může pomocí sofistikovaných algoritmů a aktuální dopravní situaci optimalizovat jejich trasu a ušetřit tak na spotřebě PHM.

Reference pro oborová řešení půjčovny a servisu

Půjčovna strojů v cloudu

Vedení skladu a zapůjčené techniky na pobočkách po republice. Modul zakázek předělán pro potřeby půjčoven, tvorba cen a slev na míru. Rezervace produktů mezi pobočkami. Vyhodnocení zápůjček do grafů a kontingenčních tabulek.

Data jsou uložena na cloudu Microsoft AZURE.

Půjčovna a servis mobilních toalet

Rozšíření modulu půjčovny o FSM (Field service management), kompletně automatizovaná a digitalizovaná správa sanitární techniky. Digitalizace smluvní dokumentace. Mobilní aplikace pro řidiče. Jednoduché a přehledné plánování úkolů pro dispečery. Opakovaný servis zařízení v terénu.

Vyjádření zákazníka

“Půjčovna mobilních toalet jako je Juta Agency s.r.o. potřebuje nejen toaletu pronajmout, fakturovat, ale následně také zajistit její pravidelný servis po celou dobu, kdy je zapůjčena a to v pravidelných intervalech. To se týká všech půjčoven, jelikož ty musí po dobu pronájmu zajistit pravidelně revize, opravy, údržby, ať už se jedná o nářadí nebo stroje.

Na trhu jsme nalezli mnoho software, které ale umí vždy jen polovinu toho, co půjčovna potřebuje. U rental software se tak jedná o základní požadavky, jako jsou Skladové zásoby, vytváření smluv o zápůjčkách, fakturace zápůjček atd. Tyto softwary, ale už neměli k dispozici nástroj pro správu a údržbu již pronajatých zařízení a pokud ano, jedná se o jednoduché nástroje, kde se pouze eviduje, co se na kterém stroji udělalo za práci, nebo kdy je potřeba udělat technický zásah.  Pro správu field service managementu existuje také více možností, avšak tyto software zase neumí půjčovat a fakturovat zápůjčky, tak jako software vytvářený pro půjčovny. Nezbývalo tedy nic jiné než si něco takového vyvinout, nebo oslovit někoho, kdo umí A nebo B a požádat o doprogramování chybějící části, což pro nás udělal právě APLEX s.r.o..

APLEX ERP v kombinaci s GSM tasks a doprogramování mnoha dalších funkcí, tak vytvořil unikátní řešení, které ve své podstatě na trhu v Evropě neexistuje. Velkým plusem je také to, že jsme doprogramovali funkce, díky kterým veškerý chod celé firmy posunuli na kompletní elektronický (paperless – bezpapírový) provoz. Nic se tedy netiskne a vše je online, včetně dokumentace správy smluv z rental software, tak field service management, tedy následnou péčí a pravidelný servis pronajatých zařízení. 

Navíc lze díky algoritmům v logistické aplikaci GSM tasks ušetřit nemalé prostředky. Díky automatickému propočtu nejkratších a nejefektivnějších tras mezi jednotlivými úkoly se po zavedení systému snížila spotřeba PHM o 30%).“

 Jakub Matejov, jednatel Juta Agency s.r.o.