FASTCENTRIK A APLEX

APLEX ERP – ideální parťák pro e-shop FastCentrik

1. Úvod

Hledáte nový účetní/ERP systém pro váš e-shop? Chcete zautomatizovat vaši práci? Stále ještě předáváte své účetní papírové faktury a pak dlouho čekáte na informace po jejich zpracování? Nebo jen hledáte inspiraci. Pokud ano, věnujte pár minut představení APLEX ERP, který vám může usnadnit podnikání.

2. Krátký popis účetního systému a jeho relevance pro e-shopy.

APLEX ERP je moderní software pro vaše podnikání v cloudu s propojením na FastCentrik.

Má vlastní API rozhraní, které je ideální pro automatickou komunikaci s e-shopem. Tato technologie umožňuje bez zásahu uživatele jednoduché přenášení informací o produktech, skladové dostupnosti a objednávek.

3. Proč APLEX ERP? Výhody napojení na APLEX ERP

Proč si vybrat právě APLEX ERP? Protože pomáhá zautomatizovat rutinní práci. Jedná se o komplexní systém, ve kterém vyřešíte prakticky všechny procesy ve firmě – CRM a zakázky, mzdy a personalistiku, obchod, sklady, elektronický oběh dokladů, účetnictví a peníze. V ceně licence máte navíc nástroje Business intelligence pro rychlou analýzu dat.

Pro provoz APLEX ERP nepotřebujete svého IT pracovníka a ani se starat o zálohování a další zabezpečení. Systém je totiž provozován v jednom z nejbezpečnějších cloudů světa – Microsoft Azure, kde máte svá data pravidelně zálohována, software je průběžně doplňován o nové funkcionality a je také pravidelně aktualizován o legislativní změny. Navíc cloudová technologie zajišťuje pohodlné a jednoduché sdílení systému s účetní, nebo s kolegy z jiné pobočky. 

Systém lze pomocí uživatelských knihoven upravit na míru a nabídnout tak řešení, které s běžným krabicovými systémy nedosáhnete. Vlastní API rozhraní umožňuje rychlé propojení nejen s e-shopem, ale i s dalšími systémy a mobilními aplikacemi. Můžete využít již řadu hotových propojení nebo si požádat o vlastní.

Zakoupením licence to nekončí – důležitým faktorem pro APLEX s.r.o. je podpora. Preferuje osobní přístup. Kromě běžné technické podpory vám může nabídnout také možnost vést  účetnictví a především ekonomické a technické poradenství. Její odborníci vám pomůžou propojit svět IT se světem účetnictví a ekonomiky a vytvořit tak jeden funkční celek.

4. Detailní popis výhod účetního systému, např. automatizace účetních procesů, zjednodušení správy skladu, integrace s platbami atd.

Jednou z mnoha výhod APLEX ERP je skutečnost, že vám pomůže zautomatizovat vaši rutinní práci. Zjednoduší vám správu skladu. Nastavitelné workflow vám umožní automaticky zpracovávat objednávky – např. lze odbavit příchozí objednávku zaplacenou kartou tak, že pokud je zboží skladem rovnou systém pošle skladníkovi do mobilní aplikace informaci, které položky má přichystat k vyskladnění, po jejich odbavení se automaticky objedná přeprava, vytiskne štítek pro přepravce a vystaví a odešlou prodejní doklady.

Díky propojení bank přes API rozhraní získáte okamžité informace o pohybech na bankovním účtu a jednoduše stáhnete výpisy bez nutnosti přihlašování do systému.

Už vás nebaví přepisovat do systému faktury došlé, doplňovat ceny na příjemky? Je to jednoduché, nepotřebujete proto žádnou placenou umělou inteligenci, stačí pouze požádat vašeho dodavatele o zasílání faktur ve formátu ISDOC a vložit ji do APLEXu.

Podívejte se, jak rychle lze s ISDOC pořídit fakturu i s příjemkou.

Potřebujete mít lepší přehled o vašich prodejích a výsledcích firmy?

Díky Business intelligence nástěnkám APLEXu získáte dokonalý přehled pro řízení firmy.

Podívejte se, jak jednoduše si můžete zkontrolovat vaše marže.

Zajišťujete rozvoz zboží vlastní dopravou?

Podívejte se, jak může dispečer jednoduše naplánovat jednotlivé rozvozy pomocí GPS souřadnic a Google mapy.

5. Jaký problém nebo výzvu tento systém řeší pro e-shopaře.

Začínající e-shopař, nebo e-shopy s menším počtem produktů a objednávek si často vystačí s kvalitním e-shopem jako je např. FastCentrik, tzn. specializovaným nástrojem pro e-comerci.

Jakmile ale e-shop začne postupně růst, začne i e-shopař časem čelit dalším výzvám týkající se skladového hospodaření, financí, účetnictví a mezd, prostě řízení podnikání jako celku.

Jako řešení často volí spolupráci s externí účetní, které zasílá export vydaný faktur a předává k navádění došlé faktury. Duplicitně si pak vede vlastní evidenci, co zaplatil, provádí ručně úhrady atd. Účetní se následně doptává na výsledky, které dostává často s velkým zpožděním. Skladové hospodářství řeší v excelech, nebo pomocí software specializovaný jen na sklady.

Cloudový ERP systém APLEX nabízí e-shopaři řešení, které umožňuje růst společně s růstem jeho e-shopu. Díky cloudové technologii se APLEX ERP:

  • jednoduše přizpůsobí počtem licencí a výpočetním výkonem,
  • nevyžaduje zaměstnávat IT specialistu a ani nákup drahého serveru,
  • umožňuje jednoduché sdílení systému s účetní,
    • žádná duplicitní evidence,
    • informace máte prakticky okamžitě.

APLEX s.r.o. vám může navíc nabídnout ve spolupráci s účetní a poradenskou společností GANSA EKONOMIKA s.r.o. i službu vedení účetnictví a ekonomického poradenství pro případ, že nemáte vlastní účetní, ekonoma, specialistu na mzdy. 

6. Jak probíhá napojení?

Krok za krokem proces integrace účetního systému s FastCentrikem.

Celým procesem Vás provede zkušený implementátor, který nejprve provede analýzu vašich potřeb a následně vám pomůže nastavit vše potřebné.

Časový rámec a případné náklady spojené s integrací – závisí na složitosti propojení a připravenosti číselníků. Základní propojení může být otázka dnů a náklady jednotky tisíc korun. Složitější implementace se pohybují v řádu týdnů a desítek tisíc.

7. Co všechno lze "přenést"?

Standardní integrace APLEX ERP s FastCentrikem zahrnuje přenos dat z APLEXu ERP do e-shopu: informace o produktech, kategoriích, parametrech produktů, obrázky produktů, stavy objednávek, stavu skladů, cenových kategorií a slevách (např. VIP ceny pro přihlášené) a další.

Z e-shopu do APLEXu ERP se importují přijaté objednávky a informace o zákaznících. Další integrace je také na Balikobot, která umožňuje vytvořit objednávky přepravy, tisky štítků a zobrazovat informaci o stavu zásilek.

8. Uživatelské příběhy nebo případové studie

Implementace ALMA PNEU s.r.o.

Konkrétní úspěšná integrace APLEX ERP a FastCentrik je propojení systému se dvěma e-shopy pro síť pneuservisů s výrobou a prodejem protektorů ALMA PNEU s.r.o. se sídlem a protektorovacím závodem v Šenově u Nového Jičína, bližší informace najdete na www.almapneu.cz.

Jedná se o e-shop B2C  https://nokian.almapneu.cz/, který prodává pneu pro osobní vozy 

e-shop B2B, a https://nakladnipneu.almapneu.cz/, který prodává pneu pro nákladní vozy.

Zákazník kromě standardního propojení s e-shopem tzn. automatizovaného stahování objednávek z e-shopu a exportu skladových zůstatků z ERP do e-shopů získal navíc možnost administrace produktů a cenové politiky přímo v ERP systému.

Součástí zakázky byla i implementace na míru dle potřeb  zákazníka, konkrétně se jednalo o vlastní mobilní aplikaci na vybavování objednávek včetně tisku spedičních štítků a speciální  úpravy výroby a servisu včetně dotykové aplikace pro servisní techniky.

Vyjádření zákazníka k implementaci

„Díky, propojení APLEX ERP s  FastCentrik jsme výrazně zkrátili čas na zpracování objednávek z e-shopu. Zejména oceňujeme administraci produktů (fotky, popisy, kategorie a parametry) a slevové politiky přímo v ERP systému. Důležitým přínosem jsou pro nás také úpravy na míru. Máme přizpůsobenou mobilní aplikaci na vybavování objednávek včetně tisku spedičních štítků. APLEX nám vyvinul dle našich potřeb modul výroby a servisu včetně dotykové aplikace pro servisní techniky.

Děkujeme týmu APLEX s.r.o. za toto komplexní a automatizované řešení.”

Tomáš Jindrák, ALMA PNEU

Mezi další implementace APLEX a FastCentrik patří:

www.alpitrek.cz                       E-shop pro Outdoor a Treking

www.vazaky-morava.eu         Dodávky vázacích, upínacích a manipulačních prostředků

www.mcsport.fcostry3.cz       Velkoobchod cyklistického materiálu a cyklistických doplňků   

PŘÍPADOVÁ STUDIE - VTP velkoobchod, s.r.o.

Automatizace faktur došlých s ISDOC - ve společnosti VTP velkoobchod, s.r.o.

VTP velkoobchod, s.r.o. je společnost specializující se na prodej materiálu pro distribuci vody, topení a plynu. Firma byla založena v roce 1997 a sídlí v Lipníku nad Bečvou. Jejím hlavním cílem je zásobování montážních firem v oboru, přičemž klade velký důraz na kvalitu prodávaných výrobků.

Řešený problém

Manuální přepisování dat z vytištěných faktur došlých  a dodacích listů do ERP systému. Proces je časově náročný a dochází u něj k vytváření chyb. Zpoždění mezi skutečným příjmem zboží a zaevidováním příjemky do systému způsobuje tlak na prodej ještě nezaevidovaného zboží a nestandardní výdej zboží do mínusu. Následné opravy vyžaduji další dodatečnou administrativu.

Cílem je zvýšení efektivity, snížení chybovosti a zvýšení komfortu obsluhy při zpracovávání faktur a příjemek v rozsahu:

Roční objem pohybu zboží:
Počet dodavatelů 159, počet faktur 3 017, počet položek 15 464.
Roční objem režijních faktur
Počet dodavatelů 103, počet faktur 438

Stačí využít dostupné funkce ERP systému, která je v ceně licence. Zajistit u hlavních dodavatelů zasílání faktur došlých ve formátu ISDOC. 

Stačí oslovit pouze 19% dodavatelů zboží a bude vyřešeno cca 80% faktur:
Tzn. dodavatelů 30, počet faktur 2 381 (79%), počet položek 13 525 (88%).
Průměrná úspora času na pořízení příjemek a faktur je 70%.

Praktické přínosy automatizace pomocí ISDOC

  • Odstraněno manuální přepisování dat u 80% faktur.
  • Zvýšila se efektivita – dosahovaná úspora času je více než 70%.
  • Je dosahování prakticky nulové chybovost pořizovaných dat.
  • Díky doplnění databáze produktů o kódy dodavatelů a EAN je možné automatizované objednávání zboží u dodavatelů.
  • Nutnost stisknout pouze několika tlačítek výrazně zvýšil komfort obsluhy
  • Roční úspora nákladů 200 tis. Kč.

Vyjádření zákazníka

„Oceňujeme osobní přístup a poradenství. Automatizace ISDOC nám výrazně zkrátila čas na pořizování faktur došlých a příjemek.”
Martin Střílka za team VTP velkoobchod s.r.o.

9. Kontakt a cena

Aktuální ceny dle jednotlivých verzí naleznete na www.aplex.cz/cenik/.

Více informací zjistíte na www.aplex.cznebo neváhejte kontaktovat naše obchodní oddělení, které vám rádo ERP APLEX předvede.

+420 602 336 403
obchod@aplex.cz