Konec přepisování faktur
Pokročilá automatizace faktur došlých s ISDOC
Neplaťte žádné dodatečné poplatky za každý vyčtený doklad pomoci umělé inteligence. U nás máte automatizovaný elektronický oběh dokladů ZDARMA v ceně licence.
ELEKTRONICKÁ FAKTURACE - ISDOC
Co je to ISDOC ?
ISDOC (Information System Document) je formát elektronické fakturace v ČR. Aktuálně je držitelem licence k formátu ISDOC a její ochranné známky Ministerstvo vnitra. MVČR deklaruje, kromě závazku zařazení standardu ISDOC do systematiky standardů ISVS, svůj zájem na dalším rozvoji tohoto formátu elektronické fakturace.
Zároveň i výrobci ekonomických a podnikových systémů se zavázali, že budou používat standardizovanou formu exportů ISDOC a přijímání elektronických fakturačních zpráv ISDOC, což umožní podnikům a institucím – uživatelům různých SW – mezi sebou vzájemně komunikovat.
Proč začít ISDOC používat?
ISDOC umožňuje automatizaci firemních procesů. Především může ušetřit mnoho času stráveného na rutinních a opakujících se úkolech.
Kolik stojí ISDOC?
Na rozdíl od různých řešení vyčítání dokladů pomocí umělé inteligence, kde je zpoplatněn každý jednotlivý doklad, je vyčítání pomocí formát ISDOC zcela zdarma. V APLEX ERP neplatíte ani žádný příplatek za modul ISDOC, vše máte v ceně své zakoupené licence.
Jak začít s ISDOC?
Předpokladem je, že Vám Vaši dodavatelé zasílají faktury elektronicky – nejčastěji mailem. Požádejte své dodavatelé, o zasílání faktur ve formátu ISDOC . Většina z nich je již posílají a ty zbývající stačí jen požádat, protože to dnes umožňuje prakticky každý účetní software nebo ERP systém.
To je vše nyní můžete začít.
Příklad automatizace faktur došlých v APLEX ERP:
Nejlépe si uděláte představu na vlastní oči. Podívejte se sami na naše video jak to může být jednoduché.
PŘÍPADOVÁ STUDIE
Automatizace faktur došlých s ISDOC - ve společnosti VTP velkoobchod, s.r.o.
VTP velkoobchod, s.r.o. je společnost specializující se na prodej materiálu pro distribuci vody, topení a plynu. Firma byla založena v roce 1997 a sídlí v Lipníku nad Bečvou. Jejím hlavním cílem je zásobování montážních firem v oboru, přičemž klade velký důraz na kvalitu prodávaných výrobků.
Řešený problém
Manuální přepisování dat z vytištěných faktur došlých a dodacích listů do ERP systému. Proces je časově náročný a dochází u něj k vytváření chyb. Zpoždění mezi skutečným příjmem zboží a zaevidováním příjemky do systému způsobuje tlak na prodej ještě nezaevidovaného zboží a nestandardní výdej zboží do mínusu. Následné opravy vyžaduji další dodatečnou administrativu.
Cíl automatizace
Navrhované řešení
Cílem je zvýšení efektivity, snížení chybovosti a zvýšení komfortu obsluhy při zpracovávání faktur a příjemek v rozsahu:
Roční objem pohybu zboží:
Počet dodavatelů 159, počet faktur 3 017, počet položek 15 464.
Roční objem režijních faktur
Počet dodavatelů 103, počet faktur 438
Stačí využít dostupné funkce ERP systému, která je v ceně licence. Zajistit u hlavních dodavatelů zasílání faktur došlých ve formátu ISDOC.
Stačí oslovit pouze 19% dodavatelů zboží a bude vyřešeno cca 80% faktur:
Tzn. dodavatelů 30, počet faktur 2 381 (79%), počet položek 13 525 (88%).
Průměrná úspora času na pořízení příjemek a faktur je 70%.
Praktické přínosy automatizace pomocí ISDOC
- Odstraněno manuální přepisování dat u 80% faktur.
- Zvýšila se efektivita – dosahovaná úspora času je více než 70%.
- Je dosahování prakticky nulové chybovost pořizovaných dat.
- Díky doplnění databáze produktů o kódy dodavatelů a EAN je možné automatizované objednávání zboží u dodavatelů.
- Nutnost stisknout pouze několika tlačítek výrazně zvýšil komfort obsluhy.
- Roční úspora nákladů 200 tis. Kč.
Vyjádření zákazníka
„Oceňujeme osobní přístup a poradenství. Automatizace ISDOC nám výrazně zkrátila čas na pořizování faktur došlých a příjemek.
Martin Střílka za team VTP velkoobchod s.r.o.“